★ TIP VAN DE WEEK #5 ★

Plan tijd in om na te denken en tijd om te doen en doe dit niet tegelijkertijd.

Plan eerst tijd in je agenda om na te denken wat je wil gaan doen. Begin met je waarom: Bepaal zo concreet mogelijk waarom je jouw plan wilt gaan uitvoeren en wat het doel is dat je wilt bereiken. Ga vervolgens je plannen op papier uitwerken. Leg zoveel mogelijk van je gedachten vast, gebruik post-its, maak een mindmap, gebruik kleuren, maar focus je op de content en niet op hoe het eruit ziet.

Vervolgens ga je structureren wat je hebt bedacht en bepaal op basis hiervan welke acties nodig zijn om je doel te bereiken. Deze acties plan je vervolgens in in je doe-tijd. Zo kun je tijdens je doe-tijd gefocust aan de slag met het uitvoeren van je acties. Je hoeft tijdens het uitvoeren alleen maar na te denken over wat je moet doen en niet meer over waarom en hoe je het moet doen.

Op die manier kun je beter nadenken en sneller doen.

 

Liefs,

Nancy de Waal Life & Business Coach

 

 

 

Nancy de Waal Life & Business Coach, wie ben ik

Leave a Reply